Ahogy nekem sikerült - 2. csapás

"A kalóri számlálás hülyeség"

Mielőtt rátérnék erre a témára. egy nagyon fontos dolgot kihagytam már a legelején.

ELSŐ LÉPÉS! KERESS EGY OKOT, MIÉRT AKARSZ VÁLTOZTATNI MAGADON!
Én nem tetszettem magamnak, a lépcsőn nem kaptam levegőt, egyre többet fájt a derekam a gerinc terheléstől.

MÁSODIK LÉPÉS, HOGY HATÁROZOTT CÉLT TŰZZÉL KI, AMIT EL AKARSZ ÉRNI, DE NE LEGYEN ELSŐRE SZÉLSŐSÉGES!
Ha van felesleges 40kg rajtad, ne az legyen a célod, hogy 45kg-ot akarsz fogyni 3 hónap alatt.
Magadat csapod be, nem fog sikerülni és mivel nem közelítesz a célhoz elég jó tempóban, elkeseredsz, feladod, soha nem fogod megint megpróbálni. Reális cél kell!


Én 20 kg-ot jelöltem meg magamnak 5-6 hónapra. Ez havi 4kg, heti kb. 1 kg. Ez megoldható. Kicsit több is mehet, de nagyságrendben ezt egészségesen lehet megoldani. Fontos, hogy ne ess tulzásba, ne fogyassz heti 4-5 kg-ot, mert egy csomó betegséget kapsz ajándékba hozzá!

És most lássuk a második csapást.

Én nem tudom, hogy honnan indult ez a kijelentés, kinek volt érdeke a fizikával ellentétes következtetést levonni, de gyanítom, hogy valami pénzes fogyasztószerek, vagy fitness gépek, - programok reklámozójának keze is benne van.

Talán nem kéne az embereket hülyíteni azzal, hogy aki a kalória számolásra és annak bevitelére alapozza a fogyókúrát, az egy marha.

Természetesen csak ezzel nem lehet teljes eredményt elérni, de a súly csökkenés meg fog történni, ha akarjuk, ha nem. Ha a kalória bevitel csökkentése (az ajánlott napi érték alá csökkentést értjük itt természetesen) nem eredményezne fogyást, akkor az éhező afrikai emberek között jó sok kövér, elhízott egyén lenne. Sajnos a tény, hogy csont soványak. Nekünk ez nem célunk! A cél az, hogy a megfelelő mennyiséget vigyük be a szervezetbe, annak összetétele legyen változatos és e mellett a testünket, izomzatunkat tartsuk karban.

Nem testépítünk! Azt is lehet, ha már egy ideális súlyt elértünk, de ennek elkezdéséhez feltétlenül forduljon mindenki JÓ SZAKEMBERHEZ, és erre ne sajnálja a pénzt, mert a nem megfelelő szakirányítás sajnos maradandó sérüléseket, elváltozásokat okoz, ami rosszabb, mint az elhízás, ugyan is az vissza már általában nem fordítható.

Én is írok róla, hogyan "edzettem" otthon, de ez nem testépítés, sokkal egyszerűbb és nem olyan megterhelő a szervezetnek.

A kalória számolás egy nagyon egyszerű dolog. Előző részben már írtam róla és onnan le is tölthető az általam használt táblázat, amin vezettem az étkezésemet, súlyomat, adtam linket kalória táblázatokhoz.

A kalóriát én úgy számoltam, hogy kb. 20%-al kevesebbet ettem, mint, ami a javasolt. Nekem elvileg a 2000kcal a javasolt (45 éves, 176 cm magas, férfi) napi fogyasztásra. Így lett a napi átlag adagom kb. 1500kcal. Nem ijedtem meg, ha többet ettem, csak arra figyeltem, hogy az mi, és utána kicsit vissza vettem. Ha ez zöldség, vagy hal, esetleg pékárú volt (csak nagyon rostos tartalmú), akkor tudtam, hogy majd másnap behozom a lemaradást. A "többet ettem" általában annyit jelentett, hogy nem 1500, hanem 1700-1800kcal, de ez heti 1 alkalommal fordult elő és másnap akkor próbáltam vagy 1300-1400-ra lemenni, vagy kicsit többet mozogtam pár napig.

Ezzel a rendszerrel én elvoltam hétfőtől péntekig. A hétvégén volt mindig egy ünnepnap az étkezésben. Tök jó

EZ CSAK AZ ÉTELRE VONATKOZOTT, NEM MARADT EL AZ EDZÉS!!!

Egy hagyományos ebédet megengedtem magamnak, akár 3 fogással, vagy egy kiadós ebéd és egy nasis reggeli.
Volt, hogy ettem egy jó húslevet, vagy zöldséglevest tésztával (hét közben tésztát nem ettem soha) és akár egy jó pörköltet nokedlival, de lehetett sülthús, rántotthús, sztrapacska, fasírt, stb. Ettem még csülökpörköltet is és voltam Münchenben az OCTOBERFEST-en, ahol aztán a kalóriabomba beütött keményen szilárd illetve komlós folyadék formában. A nasi volt, hogy krémes, rétes, vagy akár grízestészta, tejberízs, mákostészta, császármorzsa, stb.

Reggelire is megittam a capuccino-t és ettem mellé édes kekszet pár darabot, vacsira meg valami salátát, esetleg az ebédből maradt natúr csirkemellel, hallal.

Ez tuti, hogy van legalább 4000kcal. Azért 6-8000 kcal-t ne vigyünk be, mert azon csak a következő 3 nap éhhalála segíthet. Nevetés

EZEN A NAPON IS FONTOS VOLT A MOZGÁS, SŐT KICSIT RÁTETTEM.
ÉS AMI FONTOS, HOGY CSAK AKKOR TEHETJÜK MEG, HA A HÉT TÖBBI NAPJÁN BETARTJUK A MEGHATÁROZOTT (NEKEM ÁTLAG 1500kcal) KALÓRIA BEVITELT!

Nagyon nehéz a kalória számolás alapján eleinte betartani a tervet, mert éhség érzet az lesz. Elvileg vannak erre pirulák, de nekem semmit nem használt, viszont egy vagyont lehet rá költeni. Ha valaki megveszi a baromi drága porokat, amivel csökken az étvágy, az mást nem ehet, főleg a megszokott ételeket nem és rengetegen feladják e miatt. Ki akar vanília turmixon élni hónapokig? Én főleg folyadékkal küzdöttem le az éhséget. Napi 2-3 liter, de inkább 4 liter folyadékot ittam. Amikor éhes lettem, csináltam édesítővel fél lityi teát, vagy ittam 4-5dl vizet. Eleinte ez baromi sok, sokan nem képesek ennyit meginni egyszerre, szerencsére én világ életemben fél liternyi vizet ittam 1 húzásra, ha szomjas voltam, még ittam rá egy kicsit. Mosoly Abban az időkben, amikor vízhajtót is szedtem, sokat segített. Tea, tea, tea, víz, sör, fröccs. Mosoly Igen, sör és fröccs. A sör kalória adatai jól számolható, megtalálható minden gyártó adatai között az interneten. Laktat is és folyadék is, bár tudjuk, az alkohol miatt nem ideális a szervezet vízháztartását ezzel megzavarni, főleg nem ezen élni. Átlagban 3 naponta 1 üveg jó hideg sör, az kell (nekem). A borból szárazat javaslok, annak a cukortartalma sokkal alacsonyabb és ezt fröccsnek, de inkább olyan formában, hogy 1 rész bor, 2 rész szóda elkészítve remek frissítőt kapunk. Ezt is nagyon módjával. 2-3 naponként 2-3dl bor legalább 1 liter vízzel nem lehet káros. Eleinte azért az első pár hónapban az alkoholt szerintem próbáljuk elhagyni (én így tettem), így eleve elérjük, hogy nem fog hiányozni, ha kisadagot iszunk, nem fogunk többet kívánni belőle, vagy legalábbis jobban el tudjuk majd fogadni a mértékletesebb fogyasztását. RÖVIDET NE!!!! Baromi nagy cukor tartalma van és hülyít is!

Az otthoni edzések után sok folyadékot kell inni. Tejet is javaslok 3-4dl-t az edzés után, épüljenek be a hatóanyagok az izomzatba, de ehhez természetesen rendes tej kellene. Én eleinte azt vettem észre, hogy reggelente nyújtózkodva begörcsölt a lábam, karom, vállam, hátam. Az edzésekkel sok vitamint és ásványi anyagot kimosunk az izzadsággal és a felgyorsult anyagcserével. Erre ráteszünk azzal, hogy nem is viszünk be eleget a táplálkozással sem a megszokotthoz képest.

Pótolni kell több ásványt, vitamint.

Kálcium, Magnézium segít a csontoknak és izomzatnak. Meg is szűntek az izomgörcsök a szedésükkel. A "C" vitamin amúgy is alap, én 1000mg-ot javaslok / nap. Mellé egy jó Multivitamin megteszi a napi szükséges pótlást. Gyümölcs és a sok saláta is segít és ezekből szinte korlátlanul ehetünk, de a gyümölcsöket kalória tartalma szerint azért válogassuk okosan. A 2kg banán tuti nem fér bele a napi adagba. Nevetés

Elhihetitek, hogy a számolás működik, de kell a mozgás is és a változatos étrend. Sikerülni fog! Nem lehet, hogy nem sikerül. 2-3 hónap fegyelem után az eredmény már motiválni fog, el fogod hinni. Nem sok idő, de nehéz. Igen nehéz, viszont megéri és ki kell tartani utána is.

NAGYON FONTOS!
NE HIDD EL, HOGY MAJD AMIKOR ELÉRED A MEGKÍVÁNT SZINTET, ABBA LEHET HAGYNI, LEHET A RÉGI MEGSZOKOTT KÉNYELEM SZERINT ENNI.
AKKOR MÁR NEM KELL FOGYNI, DE KELL TARTANI A SZINTET, AMIHEZ SZINTÉN KELL SZÁMOLNI, DE ADDIGRA MÁR RUTINBÓL FOG MENNI, NEM KELL TÁBLÁZATOKAT NÉZEGETNI.

MÉG EGY TAPASZTALATOM VAN AMI FONTOS LEHET.

Én kb. 91kg-ról indultam és a tervem az volt, hogy kb. 73-74kg-ra menjek le.
Ezt szeretném tartani és a 74 (+- 0,5kg) szint meg is maradt már december óta.
Ehhez le kellett mennem 72,5-73kg-ig, amit tartottam kb. 1 hónapig és utána vissza is jött 1-2 kg pár hét alatt, mert már nem fogyóztam, hanem próbáltam a szinttartásra átállni.

Mint korábban írtam, időnként a sok folyadék mellett szedtem vízhajtó kapszulát és teát, ami a tisztításra is jó volt, de az ajánlott adagnál kevesebbet és szüneteket hagyva.
Gondolom, a súly visszanyerésében az is benn volt, hogy ezek a szerek hiánya több vízkészletet enged a szervezetemben és az anyagcsere is kicsit lassult, így van nap hogy megijedek a megjelenő + 0,5kg-tól, de érdekes, 2 nappal később meg hirtelen 0,5kg az elmozdulás ellenkezőleg.

FONTOS, HOGY MINDIG UGYAN ABBAN AZ IDŐBEN (én reggel ébredés és zuhanyzás után szoktam) MÉRLEGELJ ÉS ÍRD FEL!
LEHETŐLEG UGYANAZON A MÉRLEGEN. NEM BAJ, HA NEM PONTOS, NEM A SÚLY AZ ELSŐDLEGES, HANEM A VÁLTOZÁS A KIINDULÁSHOZ- ÉS AZ ELŐZŐ NAPOKHOZ KÉPEST.

A mérlegelési adatokból csinálhatsz egy kis grafikont, akár egy kockás lapra és húzhatod a vonalat minden reggel a következő pontig.
Ezt tedd ki olyan helyre, ahol látod, ha otthon vagy. Nagyon motiváló, ha látod. Ha a vonal emelkedik, ideges leszel és belehúzol.
Ha a vonal lefelé megy, akkor kedvet kapsz, hogy sikerül, amit elkezdtél és ezért kitartó leszel.
Ha pár napig nincs nagy eltérés, vagy hullámzik, nem gond. Főleg később, a célod közelében lelassul a folyamat. Ha 4-5 napig nem változik, vagy rossz irányba megy a grafikon, akkor lépned kell, változtatni, megnézni, hogy az előző napokban mi lehetett, amit nem jól csináltál.

BETEGSÉG ALATT NE FOGYÓKÚRÁZZ!!!
LEGYENGÍTHET MÉGJOBBAN ÉS A BETEGSÉG ALATT ÁLTALÁBAN ÚGY IS FOGYNI FOGSZ. Zárt ajkak

ITT LETÖLTHETSZ EGY EXCEL GRAFIKONT, KINYOMTATHATOD, VAGY SZERKESSZ MAGADNAK EGYET.
A táblán pontozd meg a reggel mért súlyod és kösd össze az előző napi mért eredménnyel. Szép görbét kapsz.
Én most 91kg-tól 85-ig töltöttem ki a letölthető táblát, mert 4kg fogyás nem nagyon kivitelezhető egészségesen egy hónap alatt, de átírható minden a táblázatban, és később át is kell várhatóan írni a baloldali oszlopot, hogy vezetni tudd a grafikont.

A GRAFIKONT NE A GÉPEDEN VEZESD!!! RAJZOLD ÉS TEDD KI A HÁLÓSZOBÁBA, AHOL REGGEL ÉS ESTE IS LÁTOD, HA AKAROD, HA NEM!
EZ A LÉNYEGE, NEM AZ, HOGY LEGYEN EGY ADATHALMAZ A GÉPBEN! MINDEN NAP VEZESD. 5 MÁSODPERC, A MÉRLEGELÉSSEL TALÁN 15 IS LEHET.

A 3. csapásban kitérek arra a tapasztalatomra, hogy a rémisztgetések ellenére meg lehet tartani a kalória számítás által elért testsúlyt.

2018  Somkuti.hu  globbers joomla template