Ahogy nekem sikerült - 1. csapás

"18 óra után ne együnk"

Azért tetszik ez a "bölcsesség", mert semmi nem támasztja alá, hogy ez, így magában működne és aki nem tartja be, az nem fogy. Aki ezt betartja de napközben eszik folyamatosan és jó nagy tápértéket vesz fel, az akkora lesz, mint anno a Sztálin szobor a Dózsa György úton.

Én az első időkben csak reggeliztem és keveset vacsoráztam, de sokat mozogtam otthon. A napi mozgás nem volt nagyon bonyolult.

Elliptikus tréneren lenyomtam eleinte 15-20 percet, majd ezt emeltem úgy, hogy kényelmes legyen, de mindig jól megizzasztottam magam. 1 hónap után már 30-35 percet nyomtam, de ennél nem mentem feljebb. Nem a mennyiség volt a lényeg, hanem, hogy izzadjak, méregtelenítsek.

A gép után kb. 15-20 perc súlyzózás jött, ami 2 db 1,5 kg-os kézi súlyzó volt.
Igen, 1,5 kg, nem 15 kg!
De ezzel legalább 5-6 féle gyakorlat, amiket eleinte 10-15-ös szériákban 2-3 x csináltam, majd ez emelkedett 20-25 és fél év után 30-40-es szériákra. Ezeket a gyakorlatokat is szemléltetem a következő "csapásban".

Úgy kezdtem, mint egy méregtelenítést. Naponta a javasolt 2-3 db szűztea kapszulából én kétszer szedtem (lehet kapni a kímélős változatot, ami nem hajtja meg az embert), reggel és este, és betartottam, hogy legalább fél liter vizet ittam hozzá.

Itt letölthetitek a kaja.xls fáljt, amiben én vezettem (3 hét anyaga), hogy mit ettem és minden reggel felkelés után megmértem magam, amit szintén beírtam.
A táblázat azt is megmondja, hogy a beírt adatok alapján 1kg fogyáshoz mennyi kalóriát kellett megspórolnom, de vannak még elvetemült adatok is, amit csak szórakozásból számíttattam ki vele. Nem automatizált minden eredmény (nem számolnak automatikusan mindent a fejlécben az összesítő mezők), mert nem volt kedvem makrókat írni, de aki kicsit ismeri az Excel-t, rá fog jönni és esetleg fejlesztheti is magának. Akinek van kedve, javaslom, csináljon magának, mert ez is motiválja, hogy vezesse a saját naplóját és elemezgesse, fejlesztgesse tovább. A kész dolgok csak elkényelmesítik az embert, nem érzi magáénak, ezért nem is kapaszkodik bele, mint egy fontos segédlet.

Az első 3-4 hónapban reggelire ittam 1 capuccino-t és ettem hozzá 2-3 db kekszet, vagy 1 db túrórudit.
Délelőtt és ebédre nem nagyon ettem, esetleg 1 kefir és hozzá kétszersült, vagy puffasztott rízs szeletek. kenyeret is ettem néha, de lehetőleg ne! Teljeskiörlésű kenyeret, vagy rozs kenyeret ettem, ami magvas volt, jó rostos.
A harmadik hónapban volt pár hét, amikor rendeltem fogyis menüket, amik kb. 700kcal volt, de rájöttem, magam is meg tudom oldani féláron.
Általában ezek az ételek saláta köret mellett natúr csirkemell, vagy hal volt.
Amikor a köret krumpli, vagy rizs volt, akkor általában a zöldség dominált, nem nagyon volt mellette hús, esetleg kis adag halfilé.
Arra figyeltem, hogy vacsoráig ne egyek lehetőleg 600-800 kalóriánál többet, amiből a reggeli capuccino + keksz volt kb. 200 és a melóban a reggeli fekete + 1 db kockacukor újabb 100.

Ezzel elértem, hogy estére maradt kb. 800kcal tartalék, amit ehettem, de mivel haza érve el kezdtem kicsit mozogni, ledolgoztam 200-300 kalóriát. Az eredmény a vacsihoz máris 1000 kalória lehetőséget adott, ami bőven elég kell legyen.

Este én azért eszem, mert estére elfáradok agyban és egyszerűen éhesen türelmetlenebb leszek, izgatottabb vagyok, nem tudok rendesen pihenni, nyugodtan lefeküdni. Az agyam egész este azon jár, hogy éhes vagyok és a reggelire gondolok, mikor jön már az ideje. Így nem tudok pihenni és másnap ez kihat mindenre.

Zabálni így sem lehet este, mert 1000 kalória ahhoz nem elég, de éhség érzet nem lesz, ez a lényeg.
Vacsorára is kímélő ételeket ettem.

Vegyes salátához (fejes saláta levelek, répa csíkok, retek, TV paprika, paradicsom, karalábé, káposzta csíkok) készítettem öntetet. Nem joghurt, nem tejföl és főleg nem majonéz alappal. Kefírt fűszereztem éppen a kedvem szerint. Só, bors, gyömbér, sült csirke fűszerkeverék, füstölt ízű sült krumpli fűszerkeverék, stb.
Volt, amikor megettem belőle majdnem 1 kg-ot, de volt, hogy pici vajon megforgattam 1 szelet halat (Ne ponty legyen!!!! Valami tengeri filé, vagy folyóvízből ragadozó, mint a süllő, harcsa, csuka, mert ezek nem zsírosak és laktatóbbak is) és ezt ettem hozzá. A halra csak sót dörzsöltem és őrölt fehérborsot.

A hal a fogyózók nagy barátja. Nevetés
Szinte akár mennyit lehet enni belőle.
A halászlé kalóriaértéke olyan kevés, hogy szinte nem lehet annyit enni, hogy letudjuk a napi adagot.

Nagyon keménynek tűnik a fenti napi menü betartása, de megoldható és aki kibír kb. 4-5 hetet így, annál kialakulnak a reflekszek és kitapasztalja, mikor vannak holtpontok, amikor lehet pár falat kétszersültet enni, lassan elrágcsálni.

Nagyon fontos, hogy folyadékból sokat kell bevinni.

Én amikor éhséget éreztem, csináltam egy nagy adag (majdnem 1 liter) teát (csak édesítővel) és az iszogattam 1-2 szelet pászkával (lehet kapni olyan kiszerelésben, mint a reggeliző győri keksz szeleteket).

A napi 2 liter folyadék egyébként is kell, de a szűztea miatt ez legyen inkább több.

A nagy részét az én technikámnak le ís írtam, nincsenek benne csodák.
A további részekben ezeket az alapokat jobban körbejárom és részletezem, írok tapasztalatokat, recepteket.

Az alábbi két oldal pedig a legnagyobb segítség volt nekem, de ha hiányzik valami belőle, az Inrterneten egyszerűen az étel nevét írjátok be a google.com kereső mezőjébe és írjátok mögé, hogy "kcal".
Pl. csirkepörkölt kcal és kaptok találatot, mennyi kalóri egy adag. Ezzel jól lehet menüket tervezni akár 1 hétre előre is.

http://www.kaloriatablazat.extra.hu/index.html

http://www.fogyas.info/tapanyag-kaloria-energia-tablazat_kcal-kalkulator-php

2018  Somkuti.hu  globbers joomla template